Закон України " Про освіту"

Download
ЗАКОН УКРАЇНИ.pdf
Adobe Acrobat Document 1.6 MB

Закон України "Про загальну середню освіту"

Download
ЗАКОН УКРАЇНИ про заг.pdf
Adobe Acrobat Document 576.4 KB

Положення про загальноосвітній навчальний заклад

Download
_doc (9).pdf
Adobe Acrobat Document 142.4 KB

Щодо застосування державної мови

Download
11.pdf
Adobe Acrobat Document 198.6 KB

http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/5029-17

ЗАКОН УКРАЇНИ 

Про засади державної мовної політики


http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/perelik-navchalnix-program.html

Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством  освіти і науки України


Download
converted_file_36dbfef8.pdf
Adobe Acrobat Document 107.5 KB

Методичні рекомендації щодо викладання математики у 2018/2019 навчальному році

Download
Методичні рекомендації.pdf
Adobe Acrobat Document 199.6 KB

Методичні рекомендації щодо викладання фізики у 2018/2019 навчальному році

Download
Навчальна програма з фізики для 7-9 клас
Adobe Acrobat Document 695.3 KB
Download
fizika-10-11-lokteva.pdf
Adobe Acrobat Document 493.3 KB
Download
astronomiya-yaczkiva.pdf
Adobe Acrobat Document 439.3 KB

Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у 2018/2019 навчальному році

Download
programa-informatika-5-9-traven-2015(8 9
Adobe Acrobat Document 1.1 MB
Download
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА для 10-11 класу.pdf
Adobe Acrobat Document 374.4 KB

КЛЮЧОВІ ЗМІНИ В ОНОВЛЕНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМАХ 5-9 КЛАСІВ

за результатами обговорення на платформі EdEra та на предметних робочих групах

На виконання Наказів Міністерства освіти і науки України

№ 52 від 13 січня 2017 р.

№ 201 від 10 лютого 2017 р.

Download
klyuchovi-zmini-v-onovlenix-navchalnix-p
Adobe Acrobat Document 871.9 KB

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

Математика 5-9

 Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017

 

Download
5-programa-z-matematiki.pdf
Adobe Acrobat Document 690.5 KB

       ПОЛОЖЕННЯ

               про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах

Download
converted_file_92799941.pdf
Adobe Acrobat Document 85.6 KB
Download
f465901n81.pdf
Adobe Acrobat Document 27.3 KB
Download
f465901n79.pdf
Adobe Acrobat Document 53.7 KB
Download
f465901n80.pdf
Adobe Acrobat Document 49.7 KB

Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів 

Download
derz-stan.pdf
Adobe Acrobat Document 556.7 KB
Download
_doc (12).pdf
Adobe Acrobat Document 287.8 KB

Щодо припинення практики створення та
вимагання від дошкільних, загальноосвітніх,
професійно-технічних та позашкільних
навчальних закладів документації та звітності,
не передбаченої законодавством України

Download
_doc (5).pdf
Adobe Acrobat Document 93.1 KB

Відшкодування витрат на відрядження вчителям, які направляються на курси

та при відвідуванні опорних шкіл

Download
_doc (6).pdf
Adobe Acrobat Document 48.5 KB

Download
_2016_do.pdf
Adobe Acrobat Document 98.8 KB




Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного

процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх

навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році

Download
_doc (7).pdf
Adobe Acrobat Document 142.8 KB



                         ПОЛОЖЕННЯ 
про золоту медаль "За високі досягнення
у навчанні" та срібну медаль
"За досягнення у навчанні"

                          http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0924-00


Download
Положення про атестацію.pdf
Adobe Acrobat Document 212.6 KB

Щодо здійснення вчителем науково-дослідницької
діяльності та пошукової роботи

Download
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ.pdf
Adobe Acrobat Document 130.3 KB

Download
МОН Щодо протидії сепаратизму в освіті.p
Adobe Acrobat Document 198.1 KB

Про неухильне дотримання
принципів гарантування свободи
педагогічної діяльності вчителя

 

 

Download
МОН Про неухильне дотримання принципів с
Adobe Acrobat Document 197.2 KB

Download
МОН про переведення учнів до наступного
Adobe Acrobat Document 210.9 KB

Download
Наказ про використання мобільних телефон
Adobe Acrobat Document 25.7 KB

Положення про вимоги щодо ведення та перевірки зошитів з математики в загальноосвітніх навчальних закладах

Положення про вимоги щодо ведення та перевірки зошитів з математики в загальноосвітніх навчальних закладах

 I.  Загальні положення

1.1.         Дане Положення розроблено на підставі листа МОН України №1/9-529 від 27.12.2000р «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах», наказу МОН України №371 від 05.05.2008р. «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».

1.2.         Положення визначає основні організаційні засади, порядок ведення та перевірки зошитів з математики.

1.3.         Ведення зошитів з математики учнями навчальних закладів з 5-го по 11-й клас є обов’язковим.

1.4.         У зошитах виконуються письмові класні, домашні та контрольні роботи .

 II.  Види письмових робіт учнів

2.1.    Основними видами класних і домашніх письмових робіт учнів є :

•         вправи та задачі з математики;

•         складання аналітичних та узагальнюючих таблиць, схем;

•         самостійні та контрольні роботи.

2.2.       Форми поточних та підсумкових письмових робіт:

•         контрольні роботи з різнорівневими завданнями;

•         контрольні роботи в тестовій формі;

•         комбіновані контрольні роботи;

•         самостійні роботи.

Поточні контрольні роботи мають на меті перевірку засвоєння вивченого програмового матеріалу. Зміст та кількість робіт визначається вчителем з урахуванням складності матеріалу, кількості годин на його вивчення, а також здібностей учнів класу.

Для проведення поточних контрольних робіт учитель може використовувати цілий урок або його частину.

Підсумкові контрольні роботи проводяться після вивчення найбільш значущих тем у відповідності до календарно-тематичного планування вчителя та згідно з Програмою.

Підсумкові контрольні роботи проводяться в кінці семестру, року.

Кількість, характер самостійних робіт та час, відведений на їх проведення, визначається вчителем.

 ІІІ. Кількість і призначення учнівських зошитів

 3.1. Для виконання класних і домашних робіт учні повинні мати таку кількість зошитів:

•  з математики 5 — 6 класи – два зошити;

•  з алгебри 7-9 класи – два зошити;

•  з алгебри та початків аналізу 10-11 класи – один зошит;

•  з геометрії 7-11 класи – один зошит.

3.2. Для контрольних робіт з математики передбачаються окремі зошити, які зберігаються в навчальному закладі протягом навчального року. В них виконуються контрольні та корекційні роботи:

в 5-6 класах – 1 зошит для контрольных робіт з математики;

в 7-11 класах – 2 зошити, з них один для контрольних робіт з алгебри (алгебри та початків аналізу) і один для контрольних робіт з геометрії.

3.3.          В разі використання зошитів з друкованою основою для перевірки навчальних досягнень учнів, вчитель повинен зберігати використані варіанти протягом навчального року.

3.4.          Самостійні роботи з математики учні можуть виконувати в робочих зошитах, в зошитах з друкованою основою, або на окремих аркушах.

 IV. Порядок ведення зошитів з математики

 Усі записи в зошитах учні виконують з дотриманням таких вимог:

4.1.         Писати охайно, розбірливим почерком, синім чорнилом.

4.2.         Оформлення титульної сторінки зошита :   

Зошит

для робіт з математики(алгебри, алгебри та початків аналізу, геометрії)

учня(учениці)_______ А класу

 CЗШ  №20 м. Сєвєродонецька

Прізвище та ім’я (в родовому відмінку)

4.3.         Зберігати поля з зовнішньої сторони.

4.4.         Вказувати дату виконання роботи : число цифрами, а місяць прописом.

4.5.         Вказувати, де виконується робота (класна чи домашня). Позначати номер вправи, задачі.

4.6.         Між останнім рядком даної письмової роботи та наступною роботою пропускати 4 клітини .

4.7.         Креслення виконуються олівцем (у випадку необхідності – із застосуванням лінійки та циркуля), а умовні позначення до них підписуються ручкою.

4.8.         Неправильні написи: літера, число чи знак закреслювати похилою лінією, частину слова, слово, вираз – тонкою горизонтальною лінією; угорі над виправленням надписується необхідна літера, слово, вираз; не виділяти невірні записи дужками. При виправленні не використовувати коректор.

  V. Порядок перевірки письмових робіт учителями

 5.1.        Зошити учнів, в яких виконуються класні та домашні роботи,
перевіряються:

•        з математики в 5 та 6 класах – один раз на тиждень у кожного учня (кількість перевірених робіт – не менше однієї на вибір вчителя);

•        в   7-9   класах   –   один   раз   на   два  тижні   у   кожного   учня (кількість перевірених робіт – не менше двох на вибір вчителя);

•        в   10-11    класах   –   один   раз   на   місяць  у   кожного   учня (кількість перевірених робіт – не менше двох на вибір вчителя).

 Вчителі не повинні обмежуватись лише власною перевіркою виконання учнівських робіт, а мають практикувати самоперевірку, взаємоперевірку, формуючи тим самим в учнів потребу здійснювати самоконтроль.

Вчитель також може перевіряти і оцінювати частину письмової роботи (задачу, вправу, побудову графіка тощо).

Оцінка за ведення зошитів з математики виставляється до класного журналу наприкінці вивчення кожної теми, але не менше, ніж один раз на місяць. До уваги береться наявність і правильність виконання класних і домашніх робіт, оцінки за поточну перевірку зошитів, охайність ведення зошитів.

5.2.          Всі види контрольних робіт з математики перевіряються у всіх учнів.

5.3.          Перевірка контрольних робіт учителем здійснюється в термін до наступного уроку.

5.4.          У роботах, що перевіряються, вчитель позначає і виправляє допущені помилки, керуючись наступним:

 •        при перевірці зошитів і контрольних робіт з математики тільки підкреслює і виправляє допущену помилку.

•        підкреслення і виправлення помилок здійснюється вчителем лише червоними чорнилами;

•        при виставленні балу за роботу вчитель керується критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів відповідно до наказу МОН України №371 від 05.05.2008р. «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».

5.5.      Результати контрольних, самостійних робіт обов’язково заносяться  до класного журналу.

За класні і домашні письмові роботи в журнал виставляються бали на вибір учителя.

5.6.       Після перевірки письмових робіт (контрольних робіт з різнорівневими завданнями, контрольних робіт у тестовій формі, комбінованих контрольних робіт) в контрольних зошитах проводиться корекційна робота.


Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів (Лист Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 № 1/9-651)

   Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій Інститутам післядипломної педагогічної освіти Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів З метою збалансування навчального навантаження учнів загальноосвітніх навчальних закладів, збереження їх здоров'я Міністерство освіти і науки України надсилає методичні рекомендації щодо обсягу і  характеру домашніх завдань. Звертаємо увагу на те, що контроль та відповідальність за перевантаження учнів домашніми завданнями покладається на керівників загальноосвітніх навчальних закладів.       

                                                                               Заступник Міністра  В.В.Тесленко

          Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів .

      Головним завданням сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення умов для розвитку і саморозвитку кожного учня, що реалізується через оновлення змісту навчальних програм, інноваційних технологій організації навчально-виховного процесу, в тому числі й організації домашньої самостійної роботи. Основною метою домашніх завдань є: закріплення, поглиблення і розширення знань, набутих учнями на уроці; підготовка до засвоєння нового матеріалу; формування в дітей уміння самостійно працювати; розвиток їх пізнавальних інтересів, творчих здібностей тощо. Ефективність домашніх завдань визначається дотриманням певних вимог до їх організації: -  розуміння учнями поставлених перед ними навчальних завдань;  врахування вікових та індивідуальних особливостей школярів, їх пізнавальних можливостей, специфіки кожного навчального предмета, складності матеріалу, характеру завдань та ін.; - формування загальнонавчальних умінь і навичок (уміння правильно розподіляти час, встановлювати послідовність виконання завдань, виділяти головне, використовувати попередньо вивчений матеріал, застосовувати наявні знання тощо). Раціональна організація виконання домашніх завдань сприятиме збереженню здоров'я учнів, високого рівня функціонального стану їх організму протягом дня. При визначені форм, характеру, змісту, обсягу домашніх завдань, методів їх організації необхідно враховувати специфіку навчального предмета, пізнавальні можливості учнів, їх вольові якості та уподобання тощо. Домашні завдання можуть бути як усні, так і письмові; індивідуальні, що заохочують, стимулюють школяра до навчання, пізнання, розвивають індивідуальні здібності та інтереси дитини; групові та парні, що направлені на дослідницьку. пошукову, аналітичну роботу, співпрацю, співдружність тощо; репродуктивного. конструктивно-варіативного та творчого характеру. Домашні завдання можна диференціювати в залежності від підготовки учнів, їх індивідуальних особливостей сприйняття, пам'яті, мислення, урізноманітнюючи при цьому зміст домашніх робіт та їх характер. Згідно з Державними санітарними правилами і нормами влаштування. утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01), у 1-му класі домашні завдання не задаються. Обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2-му класі 45 хв; у 3 класі - 1 години 10 хв; 4 класі - 1 год. 30 хв; у 5-6-му класах - 2,5 години; у 7-9 класах - 3 години; у 10-12 класах - 4 години. Звертаємо увагу на необхідність дотримання вимог Державних санітарних правил. При визначенні обсягів домашніх завдань необхідним є врахування темп) і ритму роботи учнів, навантаження їх навчальною роботою цього та наступного днів, стану їхнього здоров'я. Домашні завдання не рекомендується задавати на канікули, на вихідні та святкові дні. Добір завдань для домашньої роботи, інструктаж щодо їх виконання (повний, стислий, конкретний тощо) учитель продумує завчасно і фіксує в поурочному плані-конспекті уроку. Домашнє завдання може бути задано з предметів інваріантної частини навчального плану, з будь-якого розділу програми, але тоді, коли його доцільність вмотивована. Успішне виконання учнями домашніх завдань в значній мірі залежить від співпраці учителя з їхніми батьками. Важливо переконати батьків у тому, що дотримання оптимального режиму виконання домашніх завдань, їх посильна допомога і контроль за виконанням сприятимуть розв'язанню основної мені навчальної домашньої роботи. Вчитель повинен знайомити батьків з основними програмовими вимогами до навчальних предметів, усного та писемного мовлення молодших школярів тощо, повідомляти батьків про результати виконання домашніх завдань. Місце подачі домашнього завдання може бути на будь-якому етапі уроку. Не допускається подача домашнього завдання під час чи після дзвінка на перерву, після уроків, оскільки воно в повній мірі не фіксується дітьми; учні позбавлені можливості ставити запитання; учитель не встигає пояснити суть завдання. Форми перевірки домашнього завдання можуть бути різними: фронтальна, індивідуальна, колективна, само-, взаємоперевірка, творча тощо. Вибір форми контролю залежить від змісту, виду і мети домашнього завдання.

 

                                                         В.о. директора департаменту   О.В.Єресько