Календар учителя на 2016-2017 навчальний рік

Download
_doc (8).pdf
Adobe Acrobat Document 83.8 KB

Як підготувати відкритий урок

Download
_doc (10).pdf
Adobe Acrobat Document 126.7 KB

Чи складати характеристики для учнів

Download
Чи складати характеристики для учнів.pdf
Adobe Acrobat Document 79.0 KB

Батьківські збори запитань і відповідей про учнів старших класів

Download
Батьківські збори запитань і відповідей
Adobe Acrobat Document 4.4 MB

Чи входить до обов’язків класного керівника перебування з дітьми під час перерв та прибирання класної кімнати?

Download
http.pdf
Adobe Acrobat Document 29.1 KB

Поради учням щодо складання ДПА

Download
_doc (2).pdf
Adobe Acrobat Document 64.9 KB

                           Поради батькам випускників

Download
_doc (3).pdf
Adobe Acrobat Document 30.2 KB

                  Як розв'язати задачу? Пам'ятка

Download
_39_doc.pdf
Adobe Acrobat Document 45.7 KB

                               Поради батькам п’ятикласників

Рекомендовано листом МОН

від 24.05.2013 №1/9-368

"Про організацію навчально-виховного

процесу у 5-х класах загальноосвітніх

навчальних закладів і вивчення

базових дисциплін в основній школі"

 

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу.

Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.

 

 


                        Фізкультхвилинки для    5-6 класів

ФізкультхвиAфлинки для учнів 5 -6 класів

Орієнтовні вправи для розвитку дихання

1.  Руки вгору, вниз, промовляти звуки „Ш”, „Ж”, видихаючи повітря.

За рекомендацією Є.В.Давиденка:

1.  В. п. – стати рівно, руки вниз.

1-2 – руки в сторони – вдихнути, 3-4 – різко обняти себе руками за плечі – видихнути. Повторити 3-4 рази.

2.  В. п. – стати рівно, руки вниз.

1-2 – руки в сторони – вдихнути, 3-4 – присісти, обняти руками коліна – видихнути. Повторити 3-4 рази.

3.  Вдихнути широко відкритим ротом, видихнути носом. Повторити 4-5 разів.

4.  Дихання через одну ніздрю: вдихнути носом – одна ніздря притиснута пальцем, видихнути ротом. Повторити 3-4 рази.

 

Комплекс вправ гімнастики для очей

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.

2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.

 

Вправи для профілактики короткозорості

1. В. п. – ноги на ширині плечей, руки в боки.

Кругові рухи руками вперед і назад. Весь час стежити за кінчиком великого пальця. Повторити 3-4 рази.

2. В. п. – сісти на стілець.

Замружити і відкрити очі. Повторити 3-4 рази. Виконувати в середньому темпі.  

 

Фізкультхвилинки з віршованими текстами

1. Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

 

 

2.  Хто ж там, хто вже так втомився,

     І наліво нахилився?

     Треба дружно всім нам встати           (вийти із-за парт)

     Фізкультпаузу почати.

      Сонце спить, небо спить                   (очі закриті долонями)

     Навіть вітер не шумить.                     (присісти)

     Рано-вранці сонце встало                   (відкрити очі, встати, підняти голови,

     Всіх промінням привітало.                 піднятися на носки, руки підвести

                                                                    угору, розвести в сторони, підвести

                                                                    угору, помахати руками)

     Хмарка сонечко закрила

     Слізки срібні зронила.                         ( закрити обличчя руками)

     Ми ті слізки пошукаємо,

     У травичці позбираємо.                       (присідання)

 

3.  Всі піднесли руки – раз!                    Раз! – і вгору, два! – і вниз

     На носках стоїть весь клас.               На сусіда не дивись.

     Два – присіли, руки вниз,                  Будемо дружно ми вставати,

     На сусіда подивись.                            Щоб ногам роботу дати.

 

 

       3.   Раз! Два! Час вставати:       

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у вільний час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутись нам до справ.

 

4. Ми берізки і кленці.

В нас маленькі стовбурці.(Встати)

Ми в стрункі стаєм рядки.

Виправляєм гілочки. (Руки поставили перед собою)

Ледь зіп’ялись з корінців,

Дістаємо промінців.(Руки підняти вгору)

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь. (Стискають кулачки)

Хилять свіжі вітерці

Вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба)

Ще й верхівки кожен ряд

Нахиля вперед-назад. (Вправи для шиї)

 

5. Виростем великими (діти стають на пальці ніг, руки вгору).

Яблук нарвемо ( імітують зривання яблук обома руками).

В кошики великі (розводять руки в сторони).

Ми їх складемо ( присідають, імітуючи складання яблук).

 

6.Раз – підняти руки вгору,

Два –нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги,

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

Раз – піднялись, два – присіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто втомився присідати,

Може вже відпочивати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

 

7. Ми писали, ми трудились,

Наші руки вже стомились,

А щоб гарно написати,

Треба пальці розім’яти.

Руки кілька раз тряхнемо

І писати знов почнемо,

Відпочивши дружно враз

Приступив до праці клас.

 

8. Столярки-молодці,

Тешуть столики й стільці.

Пилочками чики-чики,

Молотками туки-туки.

Чик-тук-туки, чик-тук-туки,

В нас до праці здібні руки.

 

9.Раз, два - усі пірнають,(Присідання)

Три, чотири – виринають,

П”ять, шість - на воді (Рухи руками)

Кріпнуть крильця молоді,

Сім, вісім, що є сили –

Всі до берега приплили,(Руки на поясі, ходьба на місці)

Дев’ять, десять – розгорнулись,

Обсушились, потягнулись,

І розбіглись, хто куди. (Сісти за парти).

 

10. Трава низенька-низенька, ( Всі присіли)

Дерева високі-високі.(Піднімають руки вгору)

Вітер дерева колише-гойдає(Обертаються)

То вліво, то вправо нахиляє (Нахил вправо, вліво)

То вгору, то назад, (Потягуються вгору, назад)

То вниз нагинає. (Нагинаються вперед)

Птахи летять – відлітають, (Махають руками)

А учні тихенько за парти сідають.(Всі сідають).

 

11. Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд.

 

Орієнтовні вправи для фізкультхвилинок

1. Вихідне положення - сидячи на стільці, руки вздовж тіла розслаблено. 1 – нахил голови назад, 2 – нахил голови вперед. Вправу виконувати повільно, спину тримати рівно, голову нахиляти як можна далі.

2. Вихідне положення – ноги на ширині плечей, руки вбоки. Кругові рухи руками вперед і назад.

3. Вихідне положення - сидячи на стільці, руки до плечей, лопатки з’єднати. 1 – 2 – нахил вправо, 3-4 – нахил вліво.

4. Вихідне положення – руки на плечі. Відставити праву ногу назад на носок, руки підняти вгору, прогнутися, подивитися на кисті рук, повернутися у вихідне положення. Те саме, починаючи з лівої ноги.

5. Вихідне положення – руки на поясі. Повернути тулуб наліво, руки в бік долонями вгору, повернутися у вихідне положення. Те саме, але в інший бік.

6. Вихідне положення – основна стійка. Підняти вперед праву ногу, зігнуту  в коліні. Руками притиснути коліно до грудей, повернутися у вихідне положення. Те саме, починаючи з лівої ноги.

7. Вихідне положення – основна стійка. Поставити праву ногу вперед на носок, підняти руки вперед, стискуючи і розпрямляючи пальці. Праву ногу в бік, руки в сторони, продовжуючи стискувати і розпрямляти пальці. Приставити ногу, опустити руки. Те саме, починаючи з лівої ноги.

8. Рухи тулуба вправо-вліво, вперед-назад, навколо своєї осі.

9. Згинання і розгинання ніг, вставання із сидячого положення і повернення у вихідне положення.

 

 

 

 

 

Література

1.  Бойченко Т. та інші. Як  виростити дитину здоровою: Посібник для батьків учнів молодшого шкільного віку. – К.: Прем’єр-Медіа, 2001. – 204 с.

2.  Запорожець А.В. Значение ранних периодов детства для формирования детской личности// Принцип развития в психологии. – М., 1978.- С.263.

3.  Коростелев Н.Б.Воспитание здорового школьника: Пособие для учителя/ Под ред. В.Н.Кардашенко. – М.: Просвещение, 1986. –С.16-17

4.  Методические рекомендации по организации воспитательной работы с учащимися шестилетнего возраста в условиях продленного дня и в школах-интернатах.-К., 1986. – С.81- 86.

5.  Савченко О.Я. Дидактика початкової школи: Підручник для студентів педагогічних факультетів- К.: Абрис, 1997. –С. 291.

 

 


Download
Поради психолога для батьків
Поради психолога.pdf
Adobe Acrobat Document 209.4 KB

Як розблокувати творче мислення . 

Download
_doc.pdf
Adobe Acrobat Document 85.3 KB

Як розмовляти з дітьми про гроші

Навчання дітей молодшого шкільного віку основ управління фінансами дає чудову можливість навчити їх контролювати свій фінансовий добробут і, тим самим, своє подальше майбутнє. Далі пропонуються поради, як правильно розмовляти з дітьми про гроші.

Чому батьки повинні розмовляти зі своїми дітьми про гроші

  • Якщо ви не розкажете дітям про гроші, це зробить хтось інший, і вам це, швидше за все, не сподобається. Гроші – це сила, і, як і сексуальні відносини, дуже провокаційна тема для розмови з дітьми. Однак вони хочуть її обговорювати.
  • Сучасні діти повинні знати, як протистояти впливу нинішньої економіки. Вони повинні вміти відкладати процес задоволення своїх бажань і розтягувати наявну грошову суму, щоб виживати та бути успішними, як дорослі.
  • Діти чують про гроші у школі, вдома, по телебаченню й у новинах, які вони читають в Інтернеті та ЗМІ. Батьки їх друзів утрачають роботу, грошові капітали, а іноді й свої будинки, іноді все оточення дітей є для них прикладом утрат, тому саме час порозмовляти про основи правильного розуміння всього, що пов'язано із грішми.
  • Батьки, які кажуть: «Ми повинні скорочувати витрати», викликають у дітей більше довіри, оскільки вони чують про це від своїх друзів і розуміють, що у словах батьків є велика частка правди.

Коли батьки повинні починати вчити дітей поводитись із грішми

  • Ми повинні навчати дітей поводитись із грішми в тому ж віці, коли вчимо їх казати «будь ласка» і «дякую», ділитись і чистити зуби. Діти вже у віці чотирьох років уміють асоціювати купку монет з абстрактним поняттям «заощадження».
  • Розкривайте подробиці фінансового життя сім'ї. Коли дітям виповниться вісім чи дев'ять років, дайте їм можливість бути присутніми при сплаті рахунків. Беріть їх із собою, коли у вас з'являється можливість продемонструвати вміння «економити», діліться інформацією про те, як і чому ви економите, і про те, як треба готуватись до виходу на пенсію. Показуйте їм баланс свого ощадного рахунку.
  • Ви – найбільш впливовий учитель у житті дитини, тому показуйте приклад відповідної поведінки. Ваші діти розуміють більше, ніж ви думаєте, і чим вони молодше, тим більш відкриті для ваших ідей і пояснень.
  • Батьки часто бояться розмовляти з дітьми про гроші, бо самі не дуже впевнено поводяться з ними. Вони не вважають самих себе експертами в питаннях фінансового управління. Такі батьки хочуть якомога довше захищати своїх дітей та їх дитячу чистоту й невинність. Часто причина їх небажання навчати дітей уміння поводитись із грішми полягає в тому, що їхні власні батьки теж не робили цього.

Що можна та чого не можна розповідати дітям про гроші

  • Розповідаючи дітям про поточний фінансовий стан, не кажіть, що все в порядку, якщо це не так. Знайдіть час пояснити їм те, що вони й так уже зрозуміли (з напруги вдома та від своїх друзів у школі).
  • Не кажіть неправду. Це знижує довіру до всього, що ми кажемо як батьки. Зараз не час ставити під сумнів дитячу довіру до нас.
  • Не передбачайте майбутнього – ви просто цього не вмієте. Крім того, кажучи дітям, що їх доросле життя буде дуже важким, ви можете накликати щось погане (по суті, запрограмувати їм непросте життя).
  • Не мовчіть. Спостерігаючи за нашими діями, діти бачать, що щось відбувається, й намагаються зрозуміти, що ж діється насправді. Порозмовляйте з ними й розставте всі крапки над «і».
  • Купувати дитині все, що вона хоче, дуже шкідливо для неї, а надавати дитині все, що їй потрібно, – корисно. Навчання дітей того, як треба допомагати батькам заробляти гроші й оплачувати все, чого вони дійсно потребують, – безцінна наука!
  • Введіть у сім'ї принцип грошової винагороди дітей і виплачуйте її вчасно копійка в копійку, так ви навчите дітей жити у відповідності з наявними коштами.
  • Грошова винагорода дітей повинна покривати деякі витрати, які ви до цього покривали самостійно. Нехай діти вчаться самі керувати своїми грішми та зрозуміють, що означає мати в кишені лише обмежену суму грошей, яка не повертається, коли її витратиш.
  • Грошова винагорода дітей – це ворота до бюджетування. Приділяйте дітям більше свого часу, таланту та уваги. Адже це те, чого вони дійсно хочуть.

Помилки, які роблять батьки, розмовляючи з дітьми про гроші

  • Батьки вважають, що можуть контролювати життя своїх дітей, контролюючи їх фінансові потоки.
  • Не розповідають своїм дітям – за допомогою грошової винагороди, наприклад, як добре бути фінансово незалежним від батьків.
  • Учать дітей лише того, як витрачати гроші. Не показують дітям, як треба економити, жертвувати на благодійність та інвестувати.
  • Приховують від дітей свої помилки, допущені при управлінні фінансами. Визнання фінансових помилок дає батькам можливість навчити дітей того, як треба виправляти такі помилки.

Як розмовляти з дітьми про економічну ситуацію

  • Порозмовляйте про гроші за вечерею. Оскільки ви їсте більше, намагайтесь, щоб ви всі їли одночасно, щоб кожний член родини міг і розмовляти, і слухати. Ви повинні розуміти, яка інформація вже відома дітям. Спитайте дітей, чи розмовляють вони про гроші у школі. Чи піднімають цю тему вчителі? Чи розмовляють однокласники про фінансові проблеми вдома? Використовуйте ці питання, щоби безпосередньо перейти до дискусії про вашу сім'ю та гроші.
  • Пояснюйте нестачу грошей у родині конкретними термінами. Діти не дуже добре розуміють абстрактні концепції, тому пояснюйте, що означає зниження доходів сім'ї для їх повсякденного життя. Чи означає це зниження витрат на продукти? Так. Чи означає це, що вони будуть лягати спати голодними? Напевно, ні. Чи означає це, що сім'я не зможе поїхати у відпустку в цьому році? Можливо. Як щодо захоплень, спорту і свят? На ці витрати буде виділятись менше грошей? Можливо. Діти, особливо малюки, хочуть знати, що станеться з їх кімнатою, їх кішкою або собакою, їхніми друзями. Пояснюйте, як може змінитись їхнє життя, але робіть при цьому важливий акцент – те, що ви завжди будете залишатись поруч з ними, не зміниться ніколи.

Необхідно заспокоїти дітей і дати їм відчуття захищеності

  • Напишіть своїм дітям лист. Якщо вам незручно казати про те, що відбувається з вашими фінансами, напишіть своїм дітям лист. Викладіть у ньому всі факти й залиште на кілька днів. Потім поверніться до листа, відредагуйте те, що вважаєте за потрібне залишити, й позбудьтеся того, що вважаєте зайвим. Лист не треба відправляти або давати читати дітям. Це ваша репетиція перед розмовою з ними.
  • Контролюйте витрати за допомогою списків. Попросіть усіх членів сім'ї скласти списки того, що їм необхідно, і того, що вони хочуть. Обміркуйте способи, як уся родина може допомогти задовольнити ці потреби й бажання. Спочатку необхідно задовольнити потреби, а потім бажання. Складіть план дій усієї родини. Якщо це улюблений вид відпочинку на канікулах, подумайте разом, який внесок може зробити кожний член сім'ї, щоб канікули все-таки відбулись. Маленькі діти можуть використовувати свій час і талант, щоби почати свій бізнес: вигулювати сусідських собак, розчищати сніг, згрібати сухе листя. Дозволяючи своїй дитині мислити творчо та робити свій внесок у реалізацію плану дій сім'ї, ви зробите відпустку докорінно новою, можливо, навіть більш бажаним часом, проведеним разом.
  • Почніть видавати грошову винагороду. Установіть для дітей реалістичну грошову допомогу, яка буде покривати їхні певні витрати, такі як на одяг, спорт, обід у школі, бензин (якщо у вас є машина, на якій ви відвозите дитину до школи та на гуртки), страхування автомобіля. Грошова винагорода – це перший крок на шляху до бюджетування та вміння брати на себе особисту відповідальність за власні гроші. Грошова винагорода дозволяє вашій дитині контролювати деякі (свої) витрати, і такий контроль буде відігравати важливу роль у підтримці дитини, яка турбується про гроші.

Залучення дітей до економії грошей

У ці дуже непевні економічні часи, якщо ви самі відчуваєте, що не можете контролювати фінансову ситуацію вашої родини, уявіть, що відчувають ваші діти. Достаток – це, можливо, усе, що вони бачили із дня свого народження. Щоб допомогти їм (і вам) виживати й бути успішними в новій економічній ситуації, далі пропонуються кілька корисних порад про економію коштів, які навчать дітей, як жити багатше, а витрачати менше.

  • Робіть покупки при наявності списку. Збираєтесь в торговий центр чи в продуктовий магазин, робіть покупки при наявності списку. Купуйте лише те, що є у вашому списку. Хай ваші діти складуть список того, що вони хочуть і що їм потрібно. Потреби завжди повинні стояти у верхній частині списку, а бажані речі не купуються, доки не задоволені всі потреби.
  • Ходіть за покупками лише з готівкою. Кращий спосіб уникнути додаткових витрат – це використовувати готівку. Діти не розуміють значення слова «кредит», доки не дізнаються, що коли гроші витрачені, вони витрачені назавжди. Покажіть приклад, користуючись готівкою. Коли ви використовуєте готівкові гроші, то не зможете витратити більше, ніж у вас є, за умови, що ви не знімаєте готівку із кредитної картки (залиште її вдома, щоб уникнути спокуси)!
  • Наводьте порядок у шафах. Дітям треба нагадувати, що в них вже є. Вони часто забувають про наявні речі, і під час прибирання в шафах можна відшукати давні скарби, які можна знову використовувати, а не купувати нові. Нове – це добре забуте старе, чи не так?
  • Обмінюйтеся чим-небудь. Заохочуйте дітей обмінюватись із друзями джинсами й охайно ношеним одягом, спортивними снарядами та іншими речами. Замість поїздки в торговий центр проведіть вдома вечірку з обміном речами.
  • Використовуйте бібліотеку. Адже це місце, де книгами, відео та журналами можна користуватись безкоштовно. Нехай діти крутять педалі своїх велосипедів або сідають в автобус і відвідують місцеву бібліотеку один раз на тиждень, щоб отримати всі бажані розваги безкоштовно.
  • Не харчуйтесь за межами дому. Готуйте їжу всією сім'єю. Це цікаво і значно дешевше. Діти при цьому вчаться кулінарного мистецтва, а сім'ї отримують чудову нагоду провести час разом.
  • Вимикайте світло. Призначте молодших дітей перевіряти, чи не горять лампочки в порожніх кімнатах.
  • Робота. Якщо дохід сім'ї недостатній, підліток може отримувати те, що він хоче, і те, що йому необхідно, заробляючи власні гроші. Розгляньте можливість звернутись до дітей із проханням вносити частину своїх доходів у якості внеску в сімейний бюджет. Коли діти заробляють власні гроші, вони дивляться на готівку іншими очима.
  • Слідкуйте за заощадженнями. Важливо показати дітям, що поради про економію коштів – це важлива частина життя родини. Порахуйте заощадження й відкладіть одну частину на погашення сімейного боргу, а іншу частину на рахунок сім'ї, який можна використовувати для задоволень, наприклад, періодичних вечерь у ресторанах або походів у кіно.
  • Інформація з http://childdevelop.com.ua/articles/upbring/984/